Videósdi!

Friss topikok

Halott Pénz - A feneked a gyengém

2013.01.03. 21:31 Versember

Évek óta terveztem már, hogy górcső alá veszem a hazai és a külföldi zenei videókat és írok róluk időnként néhány sort. Most főleg a rossz vagy a minősíthetetlen kategóriákra gondolok. Az egy dolog, hogy készülnek ilyen videók és valaki felteszi őket videó megosztókra, ezzel semmi gond. Amikor azonban egy tv csatorna áll az értéktelenség mögé, az elég bosszantó. Amit a Viva évek óta csinál az a hazai zeneipar rombolása és földbe tiprása. Az ember nem ülhet már úgy le megenni egy parizeres zsemlét, hogy ne kelljen valami utolsó senkiházi ötlettelen és lapos zenéjét meghallgatnia. A Nóta tv-n a művirág hitelesebb, mint a lejátszott zenék nagy része. Kivételek persze vannak, de sajnos az irány rossz. Nem mintha a nagy testvér az MTV egy fokkal is jobb lenne, de az a csatorna legalább profilt váltott, így olyan, mint zene tv már nem is létezik. Most tehát először jöjjön egy igen szánalmas dal, amiért ez az első poszt elkészült: Halott Pénz - A feneked a gyengém című szám. Szám????

No igen. Valójában a zene és a videó egymást próbálja folyamatosan alulmúlni. Nehéz eldönteni melyikkel is kezdjem, mivel a zene áll közelebb hozzám (mármint nem ez, Isten őrizz!), hanem úgy általában, ezért kezdjük ott. Mondjuk elég vicces, mert zenéről nem igazán beszélhetünk, ez a műfaj sajátossága is, szóval kap 10/4-et és kimarad a lehúzásból. Szóval a szöveg egyszerűen nevetséges. Nem a jó értelemben vicces vagy kedves, inkább szó szerint gyerekes, mintha egy alsó tagozatos az iskola aulájában rendezett farsangkor, a 3.b-ből Kovács Lacika beteljesítette volna álmát és előadta volna szerzeményét egy susogós nadrágban az egész iskola előtt. Elemezzük csak ki a refrént:

"Hogy legyek én igazán gyengéd,
Amikor a feneked az én igazi gyengém?"

Ugyanazzal a szóval rímet még Kovács Lacika sem ír, mert tudja, hogy az gagyi és ropival megdobálják az első sorban a lányok. És különben is mi az összefüggés a két sor között? Ha jó a csaj feneke, akkor köcsög lehetek? Nem tudom mit akar mondani nekem a szerző. Nem gondolnám, hogy Vergiliusi mélységekbe akar merülni a sorok megalkotója. Ez pedig a refrén, ami ugye a lényege egy dalnak és legfontosabb része. Tény, hogy fülbemászóan szar és amikor azon kapom magam, hogy ezt dúdolgatom legszívesebben kalapáccsal ütném ki a saját fogaimat. De idézek még, mert van ennél jobb is:

"Bőröd, mint a konyakmeggy,
A Dávid igen jó gyerek,"

A hip-hopban, rapben sem kötelező a szótagszám, hiszen kellő mennyiségű levegővel bármit elő lehet adni, (erre Galla Miklós a példa lent), de ha valami ilyen szarul nem passzol, akkor azon lehetne agyalni egy kicsit. Ha a szótagszámot figyelmen kívül hagyom, akkor már megint ott vagyunk, hogy ez a két mondat hol kapaszkodik egymásba??? Ki az a Dávid? És ki nem szarja le, hogy ő milyen? És miért olyan, mint a konyakmeggy? Az milyen? Költői kérdéseimből regényt írhatnék még. A poszt legalján kiteszem az egész szöveget, nehogy úgy tűnjön, hogy a szövegkontextus miatt tűnik csak rossznak ez a pár sor. 10/3

Lehet tanulni a nagyoktól szövegírásban! :)

A videóra térjünk kicsit rá. Miután megnéztem azt gondoltam, hogy a Halott Pénz nevű formáció ismerőseit összehívva csináltak sör+kaja finanszírozásával egy videót, ha már egyszer olyan jó ez a dal, akkor a Youtube-os közönség is hadd lájkolja kényére-kedvére azokat a fenekeket. Ha már egyszer a fenék a téma, akkor viszont azt nem értem, miért nem gigamennyiségű feneket látunk arcba tolva, hogy a fülünkön is az folyt volna ki. Jó felvillan egy-egy hátsó, de valljuk be egy építkezésen is több munkás dekoltázst lehet felfedezni.

A videó lényege egyébként a következő: a srácok fodrásznál vannak és saját magukat hallgatják, miközben arra verik a nyálukat, hogy a fodrász csajszik hogyan rázzák magukat. Hölgyeim és uraim most kapaszkodjanak meg, ehhez külön forgató könyvet írtak!!! Igen Fűrész Zsolt és a Halott Pénz, szóval minimum 4 ember agyalt ezen (vagy ki tudja hányan vannak) és készített koreográfiát. Na de a lényeg, amit elkezdtem ám abba hagytam, hogy teljes stáb készítette el ezt a nagyon gyenge produkciót. Nem tudom mennyibe került ez a tagoknak vagy hányan nem tudták a hajukat levágatni, azért mert a Hairclub Budapest zárva volt a forgatás miatt, de egész biztosan nagyobb haszna lett volna pár bubi frizurának az elkészítése és pár fülszőr kivágás, mint ez a jellegtelen videóklip. Köszönjük, hogy még egy szöget belevertetek a magyar zeneipar koporsójába és tönkretették sok csúnya hajú ember napját, akik zsíros hajjal voltak kénytelenek járni az utcákat! A klip összességében, tehát zene és kép egyben passzol - mindegyik egyformában gyenge: 10/4

A másik nagy szégyen és szomorú hír, hogy az MR2 rádió ilyen dolgokat ad le a rádióban, amíg a Régió rádiókat mind bezárták a fejesek. Halott Pénz? Inkább halott zene.

Dalszöveg:

Hogy legyek én igazán gyengéd,
Amikor a feneked az én igazi gyengém?
(4x)

Szeretem a szemedet,
Mint Winehouse a szereket,
De inkább gyorsan hajolj le egy sütiért egy szeletet,
Egy darabot kiharapok, hogy meglegyen a vacsora,
Kicsi kenyér, kicsi sonka, meg is van a katona.
Két menekült,
Aki egymás testébe települt,
Csicsereg a madár és az ablakon is berepült.
Holnap, hogyha dolgozol, hát gondolj inkább erre,
Blúzodat már nem találod, kidobtam a kertbe.
A rádióban megszólal, valami szexi blues,
Én is egyből kombinálok, ahogy hozzám nyúlsz.
Győrött spiné kombinéban, egy nyert nyert játszma,
Megígérem, az összes kártyám ki lesz ma még játszva.
Bőröd, mint a konyakmeggy,
A Dávid igen jó gyerek,
Moziba én nem megyek, mert van itt elég látnivaló,
Ha kiposztolnád önmagad, ma lefagyna az internet,
Boltba már nem megyek, van itt elég ennivaló.

Hogy legyek én igazán gyengéd,
Amikor a feneked az én igazi gyengém?
(4x)

Eszed is van jó az ass, spanyolul csak culo,
A tested így már wireless, csúszik mint az ouzo.
Mások előtt rejtve van, csak legenda, mint Loch Ness,
Ha rajtam múlik ma mondat végén igen pont lesz.
Átlépjük a határokat, nincs is itt egy átkelő,
Nézünk, mint a moziban, de sehol már egy jegyszedő.
A pillantásod megmarad, a pillanat elrepül,
Olyan ez az érzés, mint a chicananak legbelül.
Mond meg, hogyha kellek, igen itt vagyok ha kell ez,
Csak tettetem, hogy felnőttem, hadd legyek egy kisfiú,
Csókolgass és takarj be, de felejtsd el a takarót,
Szürcsölgetve fogyassz el, úgy ahogy egy kakaót.
De ne várj tőlem Mercedest, se BMW-t, se Pepsit,
Ha nem tetszik a tényállás, arra van az exit.
Az elején már kamuzol, hát milyen lesz a vége?
Döntsd el végre, a felszín, vagy őszinteség kéne.

Hogy legyek én igazán gyengéd,
Amikor a feneked az én igazi gyengém?
(4x)
 
Értékelés:
Dal: 10/4
Szöveg: 10/3
Videó: 10/4

A bejegyzés trackback címe:

https://videosdi.blog.hu/api/trackback/id/tr24996752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

liamhowlett 2013.01.04. 14:09:44

hát öregem, ez egy rakás szar ez a poszt. remek indítás. sok sikert.

amúgy meg hip-hopban, rapben...
süti beállítások módosítása