Subscribe - Every Skin

2014.10.28. 10:35 Versember

Nem mondhatom, hogy vártam az Every Skin videóját, mert a Subi az a zenekar, akiknek pont olyanok a videóik, mint a számaik csak ellentétes előjellel. A kedvenc magyar zenekarom a Subscribe (az Isten háta mögöttel együtt), nem egy szemüvegemet vesztettem el Subi koncert pogózás alatt. Izzadságcseppek ezreit áldoztam értük és idegen férfiak meztelen felsőtestét engedtem magamhoz közel csak miattuk, de ettől még ez a videó nem lett jó. Nem lett rossz, csak annyira érdekes, mint egy moha növekedését figyelni. Na jó, nézzük azt a pár pozitívumot azért, ami mindenben benne van, még talán az alkoholmentes sörben is.

Az életunt, mindent leszarok típusú biztonsági őr dögunalomba révedő tekintete és annak egyhangúsága kiváló. Ez egy létező karakter amúgy a magyarok többségében jelen is van, mint egyfajta akármit csinálok, nekem semmi sem sikerül, ezért biztos vagyok benne, hogy sokan ezzel együtt is tudnak érezni. (Én magam is szeretem az ilyen karaktereket, mint a Harcosok klubjában Jack.) Tehát érzem, hogy valamit akartak ezzel, tehát volt elképzelés, de mi?

subi.png

Értem én, hogy minden téren szar az élete, család, munka, hétköznapok, semmiben sem talál semmi jót, de miért nem vezet ez sehova? Kicsit mintha az amúgy is elég sok sztereotípiával felruházott biztonsági őröket tovább döngöltük volna a sárba ezzel a videóval. Se csattanó a végén, se egy elejtett félmosoly, hogy ő mégis egy emberi lény. Esetleg egy Dosztojevszkij könyv a bal hátsó zsebbe dugva vagy valami. Mintha a felszínesség tényleg igaz lenne és pont semmivel sem több ez az ember, vagy amit képvisel, mint amit látunk. De akkor ez most kinek jó? Akármit próbálok belemagyarázni ebbe a videóba nem látom benne a következetességet. Viszont nem értem, hogy van-e valamilyen mélyen szántó gondolat menete vagy egyszerűen tényleg ez a baromi idegesítő semmiből semmibe vándorlás akar lenni az üzenet!? De ennyi erővel egy hámozott krumpli is lehetett volna ott. Na szóval megadom magam, nem értem és látványban sem nyújt akkorát, hogy az felhozza az élményt.

subi2.png

A rock katonái... nem tudom miért, ez jutott eszembe.

Szövegét tekintve mindig bajban voltam a Subival, mert biztosan több, mint amit én megértek belőle, mármint, teljesen más, amikor egy angol ír angolul egy szöveget vagy amikor egy magyar zenekar ír angolul szöveget. Dupla kódolást kap mindenképpen a szöveg. Egyszer a kitalál valamit a szerző és azt angolra fordítja, majd a hallgató az angol szöveget próbálja már értelmezni. Biztos, hogy nem mindig ugyanaz a végeredmény. Mint amikor 10 ember egymás fülébe súgja tovább a mondatot és az elején még így hangzott, hogy "Itt lenn minden nedves!" a végére pedig a "Minden férfi terhes!" mondatösszesség jön ki.

Ettől függetlenül nem érdekel az egész, mert egy szintén kedvenc zenekarom a Machine Head is pont ezt csinálja állandó jelleggel. A zenéjükért ölni tudnék egy csigaházzal, de a videójuktól ments meg Uram minket! Egy szóval biztos lesznek, akik azt mondják hülye vagyok (nehéz ezzel vitatkozni), de én a sok pozitív komment ellenére, ami a videó alatt van, nem fogom rongyosra nézni VHS-en az Every Skin-t. Ettől függetlenül továbbra is feláldozom magam a pogo oltárán, ha a Subscribe-ról van szó!   

Dal: 10/8
Szöveg: 10/8
Videó: 10/5

A bejegyzés trackback címe:

https://videosdi.blog.hu/api/trackback/id/tr486839965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása