Videósdi!

Friss topikok

Kozmosz - Az Okosak földje

2013.10.24. 14:11 Versember

A punk zene alapból nem az én stílusom. Helyesbítek a magyar punkot nem érzem közel a szívemhez, ezért azt kell, hogy mondjam, hogy maga a zene elég gyenge, az énekhangba sem szerettem bele, a szöveg meg... van pár jól eltalált rész, a többi meg a szokásos megmondós egyveleg, ami egyfelől a punk zene sajátossága a minden ellen lázadásnak. Másfelől pedig a politikának, az átlag buta magyarnak mindig szívmelengető érzés beszólni. De senki ne értsen félre, nem lehúzni akarom a Kozmoszt, mert amúgy semmi bajom velük, szinte megsimogatnám a fejüket, mert a videó abszolút a kedvencem lett. Nem tudom hány százalék arányban valósult meg a zenekar ötlete, egyáltalán a szereplésen kívül részt vettek-e a készítés bármilyen formájában, de magyar és talán nemzetközi viszonylatban is elmondható, hogy ez egy baromi jó videó! Részletezném!

A MIHASZNA film úgy tűnik egy tehetséges csapat és rögtön elpirultam, hogy még nem hallottam róluk, aztán utána néztem és élve elástam magam. Nem akárkiknek csináltak már videót! A Road, Emberteremtője mellett a Darkest Hour, Severed Into Separates videójával is ők ékeskedhetnek. Hát na, szóval itt egy csapat, akik tudnak, akarnak és jók és miért nem lapátoljuk beléjük a pénzt??? Elkanyarodtam.

okosak.jpgAz elején volt egy kis My Chemical Romance-es beütése a videónak, ami szerintem a fiúk öltözékéhez is köze lehet. Én nem szeretem a sok vizuális effektes, meg agyonrajzolt klipeket, mert ilyenkor megszületnek az olyan értelmetlen munkák, mint a Korn Never Never-je. De a Kozmosz klipbe nem lehet belekötni. Jó! Minden képkocka profi munka! Odaillő, nem kell magyarázni, mégis annyira magyar, mint egy hagymás, zsíros kenyér! De nem gagyin magyar, nem azért jó, mert érzem a disznó szar szagát a gumicsizmámon, hanem mert úgy magyar, hogy közben teljesen európai. Ha ezt külföldön látnám irigykednék, hogy mi miért nem tudunk ilyet! Tudunk! Sőt állítom, hogy ennél még jobbat is! Persze minden más megtalálható a videóban, a szuperlassításos részek már alaptartozéka a mai klipeknek, a magyar népmesék madara is keményre itta magát és a már említett Korn, illetve John Davies mikrofon állványára hajazó ...ööö... mikrofonállvány is előkerült, tehát ami kellett a népnek azt megkaptuk! Gratulálok a készítőknek!

A szövegre kitértem, hogy néha azért jó. Innen most nem a konkrét példákat emelném ki, mert a Hagyós, meg Gyurcsányos rész idővel elkopik, de vannak örök érvényű igazságok.

"mi vagyunk a hősök és mi vagyunk a holtak
a nácik és a komcsik is magyarok voltak
mi voltunk Koppány és Kun Béla
mi vagyunk magunk a probléma"

Itt a lényeg, az utolsó sor, de valóban az önmarcangolás, a másikra mutogatás, nagyon is magyar ősi hagyomány, talán régebbi, mint a 4-es metró alapkőletétele.

meleg.jpg

"Isten, várd meg a magyart
majd odaérünk, csak még vesszük a kanyart"

Ezt a két sort, meg nem is kell magyarázni szerintem...

A dal összességében amúgy elfogadható és a punk zene ilyen, szeretem vagy nem! A szövege sokszor olyan összehányt (nem tudom miért a vbk jutott az eszembe), de ahogy részleteztem vannak igen jól odaszúró sorok. A videó meg tökéletes, mind az animált részek, mind a jelmezek és ezek összhangja, szinte elélvezett a szemem! 

Dal: 10/8
Szöveg: 10/7
Videó: 10/10

Nosztalgia: 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://videosdi.blog.hu/api/trackback/id/tr655597248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása